DCD en wat dit is

Hey iedereen dit bericht is speciaal bedoeld voor de mensen die weten dat ik dcd heb maar niet weten wat dit is+ voor de mensen die gewoon graag mijn blog lezen!

Wat is DCD???

DCD is GEEN ziekte! Veel mensen denken dit maar dit is absoluut niet het geval! DCD kun je vergelijken met bv : dyscalculie. Alhoewel dat dit 2 verschillende dingen zijn. de afkorting van DCD betekend  developmental coordination disorder.

 Bij iedereen met DCD is er wel iets anders aan de hand. Iedereen met DCD is anders en uniek! Bij mij kan ik minder goed organiseren en moeilijker dingen plannen. Ook vind ik persoonlijk dat ik het meeste moeite heb met de Lo les.

 Veel mensen denken dat ik gewoon heel erg onhandig ben (waar ik dat zeker niet ontken). Maar bij de balsporten komt er wat meer bij kijken dan alleen onhandig zijn.. Ik heb extra veel moeite om bijvoorbeeld te kunnen dribbelen enzo..Veel mensen denken dat ik mijn best niet doe maar ik doe dit zeker wel! Soms word ik ook wat boos op mezelf terwijl ik wel weet in mijzelf dat ik er helemaal niks aan kan doen en alleen maar mijn best moet doen! Ook praktische dingen zoals koken enzo gaan wat stoef.. Maar dit betekend totaal niet dat ik dit niet kan! In koken kan ik perfect een even goeie pizza maken dan een ander.. Alleen ben ik soms sneller afgeleid en kan dit ietsje langer duren...


Wat vraag je beter nooit aan me / Wat haat ik!!!


"Het is niet omdat je DCD hebt dat je dat niet kan.." Oke mensen ik zal eerlijk zijn: ls je mij boss wil maken zeg gewoon dit! Sommige dingen kan ik even goed als andere maar sommie dingen niet! Als je niks van DCD afweet moet je niet oordelen over wat het zou kunnen zijn!!!!!!

" Quinn je doet je best niet genoeg." Deze reactie krijg ik zo vaak in Lo! Quinn doe beter je best. Quinn zet je meer in. Quinn als je het zo doet gaat het niet lukken. Sorry hoor mens! Al deze kinderen die dit zeggen tegen mij zijn dan ook de beste EVER! Sommige vinden zich echt de TOP!! Nee Nee Nee...Ik zet me helemaal in voor Lo! Ik haal alles uit me! In koken ook! Ik geef me helemaal! En geloof me ik doe mijn best!Al lijkt het soms niet zo,ik geef me helemaal.

"Je geeft alles de schuld aan je DCD" Lieve lieve lieve mensen...neen ik geef niet alles de schuld aan mijn DCD... Ik geef alleen de reden waarom ik iets niet kan door als ik iets niet kan door mijn DCD...Nog mee??? Lees de zin 10 en je begrijpt hem.

"Lukt het? Is dit niveau niet te hoog voor je? Hallo ik ben niet dom ofzo! DCD heeft niks te maken met of ik iets kan halen of niet! Tuurlijk is dit niveau niet te hoog voor me! En tuurlijk lukt het!Even te herrinneren ik heb ook een mond! En praten doe ik zeker graag! Dus als het niet zou lukken zou ik zeker het zeggen! Tenzij je je niet moet bemoeien!

"Als er iets is kun je altijd terecht bij mij hoor!" Als een leerkracht dit zegt vind ik dit echt zeker niet erg! Maar als zo'n kind die je nooit spreekt dit zegt zou ik wel eens geirriteerd kunnen worden! Want ik vind dat je je niet moet bemoeien met MIJN zaken! Als ik je nodig zou hebben zou ik je roepen. Maar als ik niets van je afweet en je komt random naar mij toe en ik vraag hier niet om vind ik dit zeker niet leuk!

"Gelukzak jij mag in de wiskunde les soms een rekenmachine das niet eerlijk." Het zou niet eerlijk zijn als ik er geen ging hebben! Want dan zouden jullie veel sneller klaar zijn en dan zou ik elke keer laatste zijn! Deze rekenmachine helpt mij! Hoe zou jij het vinden als je bv. een gebroken been had en dat je in de les met je voet op een stoel moet liggen en er iemand naar je toekomt en zegt:" gelukzak jij mag een extra stoel gebruiken!" Ik denk dat dat ook niet leuk zou zijn!

"Eerst zeggen ze niets tegen je maar als ze het weten dat je DCD hebt zeggen ze: sorry ik wist dit niet!" En je vervolgens anders gaan behandelen dan tevoren. Kijk ik heb DCD maar ik heb niet je extra hulp nodig! Daar heb ik volwassen voor en de leerkrachten. Steunen vind ik totaal niet erg maar je moet me niet anders behandellen dan anderen.

Mensen die als ze weten dat je DCD hebt als een kleuterleidster tegen je gaan praten! Ik zeg het 1 keer,1 keer! Ik ben geen Baby!!! Nu niet meer en nooit niet meer! Ik ben even oud als jullie en ik weet wat jullie zeggen. Praat a.u.b gewoon tegen me zoals je tegen de andere praat.


Mensen die ongeduldig zijn en zeggen" doe eens wat sneller". Sorry dat jij niet alle tijd van de wereld hebt! Ik dus wel...


Afbeeldingsresultaat voor ik heb alle tijd
Afbeeldingsresultaat voor i have all the time meme

 al de tijd.........









En nu wat ik het aller aller aller aller meeste haat!
"Ben je geboren met DCD of is dit een latere aandoening." DCD is geen aandoening! DCD is geen ziekte! DCD is een soort deeltje van mij en ik zou eigenlijk niet weten wat ik zou zijn zonder DCD! Het maak mij uniek en hoe dat ik ben! Ik geef toe dat DCD soms een hoop problemen met mij meesleurd maar dat moet dan maar zo zijn! Iedereen is anders en heeft zijn minderkantjes en pluskantjes! DCD maakt mij zoals ik ben. De toffe onhandige lompe Quinn die probeerd altijd positief te zijn! En ik ben blij dat ik niet zo saai ben zoals andere mensen die vaak zulke opmerkingen geven! Want ik ben wie ik ben en ik ben gelukkig!

Dit is mijn DCD en hopelijk heb ik jullie wat kunnen helpen met te weten wat DCD is! 
BYEBYE! :)


Reacties

  1. DCD of niet, voor mij ben je gewoon mijn lieve nichtje! Perfect zoals je bent ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Omg das super lief!! Voor mij ben je ook een super oom!!��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Quinnebol, je bent en blijft onze lieve toffe en gezellige Quinn! En Takketa 🎈 en berteko 🙃 kunnen het weten! Lieve groetjes

      Verwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wil je mij iets laten weten? Laat een berichtje na! :)
BYE BYE !

Populaire posts van deze blog

Soms droom ik dat alles anders was

Als ik zwaai, zwaai je dan terug?

Shhtt.....De stilte